tisdag 12 mars 2013

Vågskvalp

och måsskri... Finns det någonting annat som vi kan njuta av så mycket som de två sakerna. Det är de här dagarna jag kommer att sakna och minnas! Sitter på en parkbänk här nedanför Promenade. I'll never get tired of this!

Har just suttit en och en halv timme med Kathryn vid Roughans och det var så härligt. Kände mig efteråt lite "pladdrig" men fick nog höra en hel del om hennes liv också... Hon ville ha en tallrik med gröt så det bjöd jag henne på...!! Borde ha tagit ett foto på det, hah ha! Hon och Alan är definitivt inne i ett nytt skede då de inte riktigt vet vad som kommer att hända. Vi har kanske haft det på känn och förstår det också nu när kyrkbyggnaden är klar och de egentligen har uppnått långt mer än de hade kunnat förvänta sig. De kommer troligen att resa mera i framtiden och för Kathryn är Orange County lite av det som Irland är för oss, fast lite varmare... Blir spännande att se var de kommer att hamna. Tror nog ändå att kommer att ha sin fasta punkt här, åtminstone så länge flickorna går i skola.

Kathryn hade en röd polka dot Cath Kidston väska och nu hittade jag en härlig butik här längs gatan som har dem i mörkblått. Voi nää och jag som inte får köpa nåning! Eller får jag...? Hmm jag har ju ännu två dagar, behöver alltid lite betänketid!

Nu ska jag ta promenaden till Portstewart strand, det bästa jag vet!!!

(står utanför Morellis för att snylta på deras wifi. Börjar kunna det här by now... he he)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar