söndag 10 mars 2013

Kathryn

både ledde lovsången och höll predikan idag, så det blev som jag hade hoppats! Vi sjöng psalmen All ye who dwell(?), One thing remains, 10 000 reasons, och en ny sång som hon skrivit On the battlefield. Bra stämning! Hon talade om Just across the room, hur hon själv ser på grejen att gå fram till främmande personer och försöka få kontakt med dem. Hon är så rolig då hon berättar men framför allt tycker jag om att hon är ärlig och inte försöker framställa sig själv som någon annan än den hon är!

Efter Gillians middag for jag ut på en promenad längs floden. Det var ordentligt blåsigt och först kom det lite nån slags snö (!) så jag trodde att jag skulle vara tvungen att vända om genast men jag gick ändå ner till floden och gick längs den ganska långt. Det var riktigt skönt. När solen ibland tittade fram kändes det nästan varmt och jag kunde ta av mig mössan...

Nu sitter jag igen här framför spisen i deras vardagsrum. Börjar faktiskt tycka att det har sina fördelar att inte ha lika varmt i hela huset utan mest här i vardagsrummet så då kan man istället samlas här och göra olika saker: Ivan ser på rugby, Gillian stickar och jag sitter och pillrar... Medan jag var ute på promenad hade Hilary och George McMichael kommit hit och gubbarna satt och såg på rugby matchen och damerna stickade turvis på Gillians stickning. Förstås hade alla sin coffee mug eller tekopp och så fanns det kex att äta. Enkelt!! Och man behöver inte ens umgås aktivt när man sitter här utan man kan vara för sig själv om man vill. Så här ska ett vardagsrum vara! Hörde att Georgina är deras dotter så nu känner jag nästan familjen ;-) . Verkar vara bra människor!

Får se vad det blir att göra i morgon. Hoppas på uppehållsväder så kan jag gå in till stan. Tänkte titta in till kyrkan och se om de behöver hjälp med att fixa till Sales som de har på fre- lör. Oj, nu snöar det ju! Bummer!!!



some snow


Kathryn's leading


Karthryn's speaking


Living room




1 kommentar:

  1. Jag har funderat lite om mig själv och den jag är. Kontentan är att jag är iallafall inte mig själv! Om du vill läsa finns mina funderingar här: http://mony71.blogspot.se/2013/03/att-vara-sig-sjalv.html

    SvaraRadera