torsdag 7 mars 2013

Living

my dream!!! Tror att det är dagar som idag som jag gått och väntat på... Kl 9 kom Rickys fru Karen och hämtade mig och vi for till kyrkan för First thursday, womens breakfast. Kände mig kanske lite vilsen först då alla verkade känna alla och där inte var nån som jag kände så där direkt, men många hälsade och ville prata! Talade med Joanne Hogg, sångerskan i Iona! Hon ledde lovsången, jättehärlig! Emily Lynas kom också och satte sig vid mitt bord. Tori fick jag prata med också och hon kom nog ihåg oss från senaste gång. Talaren var en fin tjej som också hette Joanne. Hon delade med sig av sin life story, ärligt och berörande. Den som ändå berörde mig allra mest var en lady som kom och satte sig bredvid mig. Synd att jag inte minns vad hon hette men jag HOPPAS hon kommer på söndag för jag måste få träffa henne igen... Berörande life story.

Gick tillbaka in till stan och tittade in till simhallen. Ska försöka ta mig dit en dag för de har också en spa-avdelning... När jag gick in till Hope & Gloria var Emily där bakom kassan! Hade lite chat med henne och Hillary, en flicka fr England som går Encounter och jobbar i H&G. Georgina kom också in och där satt vi och hade a good craic! Försökte förklara hur vi har det hemma och varför vi kommer till NI (alla vill veta varför ...) om och om igen! Emily visade mig runt i deras olika rum och berättade lite om vad de gör. Borde komma och få naglarna fixade, har aldrig gjort sånt förr...

Frågade Emily om hon visste var man kan få bakad potatis med räkor och nu sitter jag här på The Sandwich Company och det var riktigt gott!

Emily Lynas


Tori Sheppard


Joanne Cregan

Tea at Hope & Gloria

the Emporium




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar