onsdag 6 mars 2013

En mellandag

då jag inte har någonting alls planerat. Låg länge i sängen och läste, duschade, åt en sen frukost och gick ner till Riverside retailers center (typ Stenhaga) för att bara ha någonting att göra. Lite absurt att gå omkring och titta på badrumsinredningar några tusen kilometer hemifrån... kanske försöka få med i kappsäcken? Åt en hamburgare på Frank&Benny's med amerikanska 50-talslåtar ur högtalarna "You are my desstinyyy"...

Gillar att gå omkring och känna mig lite "lokal"! När man går omkring ensam är det kanske inte så många som reagerar på att man är lång och blond jämfört med när det kommer fem stycken på rad... Men skulle inte ha någonting emot att ha mina favorit långbenta blondisar ännu kvar här! Tittade in på biografen för att se vilka filmer som är på gång här och det fanns en hel del. Har förstås alltid svårt att bestämma mig på direkten men ska fara nån dag och se på Safe Haven. Den verka vara bra och "safe"!




När jag gick ut hörde jag ljudet av en gräsklippare från en granne och när jag passerade huset kände jag doften av nyklppt gräs! Fastän det är kallt och ruggigt här så är det på något sätt hoppfullt med vårtecken. Gillian har snödroppar, krokusar och små narcisser som blommar. Läste just på FB det är snöpyrå därhemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar