måndag 4 mars 2013

Packar

ihop mina sista saker efter en vecka i vårt hus. Fin vecka, precis som jag hade hoppats att det skulle bli; mycket tid tillsammans och fina naturupplevelser! Vi har inte haft wi-fi uppkoppling i huset så det har inte blivit av att blogga... Nu flyttar jag till Gillian så kanske det går bättre att hållas up to date där.

Roger och barnen åkte iväg för en timme sedan och just i den stunden kände jag mig tveksam till mitt beslut att stanna tio dagar till... Fast jag vet att det är meningen att jag ska stanna och jag tror inte att jag kommer att ångra mig!

En resume över veckan som gått:

Vi anlände lördagen den 24.2 på eftermiddagen och for först på fika till Roughans coffee shop i Portstewart eftersom vi skulle få nycklarna först på eftermiddagen. Härlig efterlängtad känsla att sätta sig ner där och se på utsikten!

På söndagmorgon for vi iväg till kyrkan, träffade Gillian & Ivan och pratade med en del random people ;-) . Fin sång och bra predikan av Neil. Efteråt kaffe på Bentleys i Portstewart och strandpromenad. Strålande sol! Dinner hos Gillian på kvällen.

På måndagen iväg på trip till Donegal på irländska sidan med sikte på Malin head, Irlands nordligaste udde. Långa vandringar och vackert väder! Stannade och åt i den mysiga lilla staden Carndonagh.

Tisdag blev det Coleraine-dag. Fick änligen stiga in i Hope & Gloria-butiken (väntat på i ett år då den öppnades!) Roger hade träff med Mark för att lite planera sommarens konferens.

Onsdagen blev utflyktsdag till Giant' Causeway och Carrick-a-rede rope bridge. Så mäktigt!! Trots att vi varit där tidigare fascineras man av naturen storhet. Hoppades igen på att få se valar eller delfiner men fick nöja oss med en säl! Det här var den första dagen med lite mulet väder men inget regn.

På torsdagen styrde vi riktningen mot Belfast. Vi har inte varit där tidigare och staden bjöd på en trevlig dag! Först Titanic Belfast som är ett nytt museum som öppnades ifjol till 100-årsjubileet. Nog lite "turistigt" men mycket välgjort! Skeppet byggdes 1909-12 vid varvet som ligger alldeles bredvid. Otroligt sorgligt att det sjönk genast på jungfruturen. Man fick en fin inblick hur fint allting var ombord och hur galet mycket arbete som gjordes för fartyget! Sedan lite shopping i storstaden och alla var glada och nöjda!

Fredag och lördag tog vi det mest lugnt med lite coffee shops och vandringar på stranden. Porstewart har nog en speciell plats i våra hjärtan ❤. Roger for igår på lenkki längs sanddynen och konstaterade att det här borde han ju ha gjort varje dag!

Söndagen blev det förstås igen kyrkobesök och det var så roligt att träffa Kathryn igen. De har varit på resa i USA i ett par veckor och Alan hade redan hunnit till UK på jobb så tyvärr hann vi inte se honom den här gången. Kanske jag ser honom nästa söndag. Den nya kyrkan är jättefin fast förstås annorlunda i och med att den är så stor!

Nu ligger jag under täcket i mitt rum och lyssnar på Phil som spelar gitarr och sjunger i köket ;-) Lyckas inte skriva in texter under bilderna... Bummer! (nå nu lyckades jag tror jag...)



Malin head 


Malin head

Carrick-a-rede rope bridge

Titanic Belfast


Lutande klockan i Belfast


Ice cream at Morelli's

Lemon pie at Home made, Coleraine


Köket i vårt hus


Vårt hem, Cloonavin park

my handsome at Giant's Causeway



Carnadonagh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar