måndag 11 mars 2013

Kallt

idag. Antagligen ordentligt med minusgrader på natten för det var tjock is i vattentunnan. Tog en lugn morgon och promenerade in till stan. Det tar 25 minuter då man tar det ganska lugnt. Solen kom fram ibland men vinden var bitande. Hade eventuellt tänkt ta bussen till Portstewart idag men jag tror att en beachwalk skulle vara för kall... Köpte en sandwich med räkor på Mark & Spencers (mycket trevligare matbutik än vanliga Tesco och Spar!) och hade tänkt fara till H & G och äta den men de hade stängt på måndagar (dagens Bummer!). Traskade vidare till CCV, tänkte att där kanske skulle vara någon och sortera kläder (och jag skulle kunna äta min sandwich) men det var bara en bil utanför och jag såg bara två tanter där inne i foajén så jag gick inte in. Var en hel del bilar utanför office men jag vågade mig inte in där heller...

Så prommis tillbaka till stan och nu sitter jag på Ground Café. Köpte en kanna med te och en liten brownie och kom hit upp till andra våningen så jag kunde smussla i mig min medhavda sandwich, he he...

Tittade in till min favoritbutik Laura Ashley och tog ett foto av deras fräscha inredning!

Ser så fint ut då man ser himlen genom fönstret men oj då man kommer ut i snålblåsten....


Utsikt från gamla bron






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar