onsdag 13 mars 2013

The Big Pampering Day

hade jag planerat att det skulle bli idag! Efter en långsam morgon (med hälsosam frukost) promenerade jag in till stan vid 12-tiden. Gick direkt till Coleraine Leisure Center där simhallen är. Under dagtid är det öppet bara vissa tider för allmänheten för övriga tider är skolklasser där. Skönt att simma men eftersom jag är så rubbish på simteknik så orkar jag bara kortare sträckor... Hade betalat för att också få fara till Health Suite där de har Scandinavian sauna, ångbastu och bubbelbad. Skönt! Jag kom på att jag verkligen gillar den internationella badkulturen där man får vara mera privat... Har aldrig förstått mig på det lyriska förhärligandet av finsk bastukultur där man ska ta av sig varje tråd på kroppen inför alla obekanta människor och tycka att det är så fantastiskt! Det är så mycket lättare för personer som mig att känna sig bekväma utan att behöva exploatera sig mera än man vill! Tyvärr kunde jag inte ha paddan med mig i bubbelbadet so no pics därifrån... ;-)

Efter spa-upplevelsen fortsatte jag med manikyr på Hope & Gloria. Det var verkligen skönt och trevligt att bli bekant med ännu en av dessa trevliga personer som är engagerade i CCV:s vidsträckta arbete. Sandra Millican är urspungligen från Frankrike men har varit här i ca 20 år. Nu driver hon salongen för naglar och ögonbryn, Glass Beauty Parlor som privatbusiness i H&G:s utrymme. Valde French polish för 6£.

När jag kom hem vid 5-tiden så gjorde jag middag eftersom Gillian jobbade full dag och kommer då hem först 6pm. Spaghetti Bolognese blev riktigt lyckat!


Sandra håller på och fixar ögonbryn på en kund. Jag satt på den svarta stolen...

Underbara, vackra eldsjälen Georgina!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar