onsdag 9 september 2009

Trodde aldrig

...att jag skulle börja intressera mig för mobiltelefoner!!! Men nu är det faktiskt så att jag borde skaffa en ny för alla de telefoner som jag använt de senaste åren har sagt upp kontrakten. Grejen är den att jag brukar få ärva telefoner av nån annan i familjen. Fast den som jag haft nu senast så införskaffades som ny åt mig men min dotter lyckades förhandla sig till ett byte för den telefon som hon då hade saknade kamera vilket min nya hade och eftersom jag "ändå aldrig använde kameran på min så kunde vi lika gärna byta..." Så när jag fick tillbaka min telefon (efter att hon fått en ny med bättre kamera!)så var den något sliten och skamfilad. I helgen fick den fnatt:Texten i displayen var upp och ner och spegelvänd...

Så nu har jag fått lov att köpa en helt ny till bara mig själv och jag har fått världens beslutsångest! Efter att ha konsulterat våra ungdomar så tror jag att jag skulle vilja ha en med en lättanvänd musikspelare. Jag hade redan nästan besämt mig för den här:
Men efter att ha surfat och läst allt om den så fick jag förstås reda på att det snart kommer en helt ny modellserie av musiktelefoner och då började jag fundera på om jag ändå borde vänta på den här:
Nå nu tror jag ju inte att ni är så värst intresserade av senaste modellerna av Nokias telefoner och det kan jag ärligt säga att det har jag verkligen aldrig heller varit. Poängen med hela det här blogginlägget är att jag blev nästan skrämd av att märka hur otroligt snabbt det kan gå från att vara tämligen ointresserad av en pryl till att bli närmast prylfixerad!!! Usch! Men en ny telefon ska det nog bli ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar