tisdag 9 juni 2009

"Men vårt hus är ju perfekt!"

...utbrast Elias då jag sa att jag skulle åka till Byggnadsapoteket. Han hade undrat om man kunde köpa mediciner där och jag svarade att man kunde köpa "medicin" till gamla hus som behöver fixas lite... Och det var då han spontant gjorde sin bedömning! Jag önskar att jag oftare skulle kunna vara som han och se det positiva istället för att hänga mig upp på saker som jag önskar vore annorlunda i vårt kära hem.


Jag tycker om att besöka Byggnadsapoteket! Men jag märker att jag inte har samma gnista längre för byggnadsvård som tidigare. Visst kan jag tycka att det är fina saker som säljs där men jag får inte längre samma känsla som när jag besökte stället första gången och det nästan var som att träda in i "himmelriket".


Under vår resa söderut fick vi igen en gång se tecken på att vi är på rätt väg, nämligen att vi vill se mera av himmelrikets tillväxt både i oss själva och runt omkring oss. Det känns riktigt spännande!

1 kommentar:

  1. "Du bär ett rike i din själ, i hägn av Herrens hand. Där råder han som vill dig väl, där bor du i Hans land..." Den sången tänkte jag på när jag läste ditt inlägg! Länge sedan man sjöng den, men sann än idag. Kram

    SvaraRadera