tisdag 23 juni 2009

"Det går fortare när man samarbetar"

...var dagens klokaste uttryck från Elias när jag bad pojkarna städa undan efter kvällsmaten. Roger har åkt till villan i södern och jag är ensam med barnen. Det är märkligt hur mycket lättare det är att sätta barnen i arbete när man är ensam vuxen hemma! Vi gör nog dem en björntjänst när de får det mesta serverat... Tror det beror på att Roger och jag gör lika mycket i hushållet och det går ändå så snabbt när man är två. Idag har de tömt diskmaskinen, gjort sallad, städat undan från bordet, plockat upp grejer utspridda på gården... Visst kan de om man ber dem göra det!

Midsommarhelgen var vi på Midsummerfestival på Pörkenäs. Vi gjorde det kanske mest för barnens skull och de verkade faktiskt trivas alla tre! Lördagkvällens höjdpunkt var förstås Jerusalem. Deras musikstil har väl aldrig riktigt fallit mig i smaken (gillar mera "soft" än "hard") men visst var de duktiga för sin ålder(!). Kommer ihåg att jag hört dem nån gång på 80-talet i handelsläroverket i Vasa. Då föll jag för den coolt snygga basisten och han var faktiskt riktigt cool fortfarande...

Fast jag kommer bättre ihåg honom så här:

1 kommentar:

  1. Hej på dej! Jag föll också på 80-talet för en basist med likadan frisyr och likadana jeans. Han spelade i ett band som hette Exousia...Nostalgi!

    SvaraRadera